czwartek, 31 lipca 2014

Rybka pod marchewką



Jest to wariacja ryby po grecku. A właściwie jej zubożona wersja, gdyż jedynym warzywem korzeniowym jest tutaj marchewka. Moja danie jest także nieco odchudzone , gdyż ryby wcześniej nie panieruję i obsmażam a duszę wraz z marchewką. Danie jest również pyszne na drugi dzień, gdyż smaki zdecydowanie się wzmocnią.





Porcja na 4 osoby:

- około 1 kilograma ryby ( u mnie miruna)
- 1 kilogram marchewki
- 3 pomidory
- pęczek natki pietruszki
- pół strączka chili bez ziarenek ( stopień ostrości zależy od nas. moja wersja jest lekko pikantna)
- 2-3 ząbki czosnku
- 3 - 4 łyżki koncentratu pomidorowego
- sól, pieprz, 3 łyżki oleju
- 1/3 szklanki wody.






Moja ryba była w postaci dwóch dużych filetów. Każdy filet przekroić na połowę. Posolić, popieprzyć.
Marchewkę zetrzeć na tarce na dużych oczkach (jabłkowych), natkę poszatkować, pomidory pokroić w ósemki, czosnek w plasterki a chili w paseczki.
W rondlu rozgrzać olej, wrzucić czosnek - chwilę przesmażyć. Następnie dodać startą  marchewkę, posiekaną pietruszkę, pomidory, papryczkę i koncentrat. Posolić, podlać wodą i dusić do półmiękkości. Marchewka musi być jędrna. Zajmie to nam do 10 minut. Następnie połowę potrawki z marchewki odłożyć do miseczki. Pozostałą część rozłożyć równą warstwą na dnie rondla. Na marchewkę wyłożyć ściśle rybę. Przykryć odłożoną wcześniej marchewką. Dusić na bardzo wolnym ogniu około 20 minut.

U mnie w wersji z ryżem i słodko kwaśną sałatką z ogórków.

1 komentarz:

  1. W sumie samo połączenie ryby wraz z warzywami jest bardzo fajnym sposobem na to, aby wyszło nam smakowite danie. Ja jestem zdania, że również bardzo smaczne jest danie z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-mowi-zapiekany-z-pistacjowa-kruszonka-z-paprykowymi-chipsami-i-salsa/ gdzie łączymy łososia z pistacjami.

    OdpowiedzUsuń