piątek, 25 lipca 2014

Kwiaty z masy cukrowej ( lukru plastycznego / pasty cukrowej / sugarpaste) - krok po kroku




Jak zwał tak zwał  masę, z której można wyczarować naprawdę wiele. Wystarczy trochę wyobraźni i najzwyklejsze ciasto przemienia się w ujmujący torcik.
Zbliża się chrzest mojego synka, więc zakasałam rękawy i zabrałam się za przygotowania. Wymyśliłam sobie aranżację -wcale nie niebieską ( chłopaki nie są wcale skazani na kolor blue) a pistacjowo-zieloną. Białą masę cukrową można z powodzeniem kolorować barwnikami spożywczymi. Jeżeli tak jak ja zrobicie masę cukrową sami w domu, barwnik najlepiej dodać w momencie, kiedy żelatyna jest rozpuszczona tuż przed dodatkiem cukru pudru. Przepis na lukier plastyczny krąży od lat w sieci. Idealne proporcje znalazłam na blogu Moje Wypieki. Polecam tam zajrzeć.

Metoda "filżankowa" wytwarzania kwiatów już dawno czekała na wypróbowanie. Znalazłam ją "gdzieś-kiedyś" w sieci. Nie potrafię przytoczyć właściciela pomysłu - ale jest on godzien zapamiętania, gdyż kwiaty wykonuje się szybko i prosto.

Nie posiadam specjalistycznych narzędzi cukierniczych. Do kształtowania płatków posłużył mi drewniany koralik i gąbeczka. Tyle tak naprawdę wystarczy. Koniecznie spróbujcie!











Potrzebujecie:

- lukier plastyczny ( u mnie w kolorze pistacjowej zieleni - zafarbowałam barwnikami spożywczymi - w proporcji 2:1 żółtego do zielonego barwnika, kremowej i czekoladowej)
- drewniana kulka
- szpikulec lub gruba igła
- krążek do wycinania kółek ( płatków)
- filiżanka
- dodatkowo - pędzelek, odrobina kakao
















W związku z tym, ze było sporo zdjęć umieściłam je w formie krótkiego pokazu slajdów.




Kolejno opisując:
Rozwałkowujemy masę cukrową na grubość około 2 mm. Krążkiem wykrawamy 8 kółek. Wałkować najlepiej jest przez folię spożywczą. Nie klei się i nie wysycha.
Kształtujemy płatek - wstępnie modelujemy palcami, kończymy kulką na gąbeczce. Delikatnie się wywinie.
Układamy płatki w filiżance tak jak jest to zademonstrowane na zdjęciach. Płatki nalezy delikatnie zwilżać wodą / białkiem aby lepiej się skleiły. Czynność powtarzamy 7 razy.
Ostatnie kółeczko dzielimy na pół. Ściskamy w połowie i układamy centralną część kwiatu. 
W środek wkładamy lekko dociskając brązową kuleczkę. 
szpikulcem bądź grubą igłą nakłuwamy delikatnie. 
Na pędzelek nabieramy odrobinę kakao i delikatnie muskamy centralną część kielicha kwiatu. 
Aby wyjąć gotowe dzieło odczekajmy około 0,5 godziny. 

Miłej zabawy:)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz