niedziela, 13 lipca 2014

Ryba w papilotach z warzywami na parze


W związku z tym, że mój piekarnik odmówił chwilowo posłuszeństwa owa rybka powstała na parze.
W pierwotnym zamiarze papiloty miały być umieszczone w piekarniku. Jednak tak przygotowana rybka miło mnie zaskoczyła. Z podanych składników powstały 4 porcje. Danie podałam z ziemniaczkami z wody i bukietem surówek.








Proporcja na 4 porcje:

- 400 gr ryby ( u mnie filet z pstrąga tęczowego)
- 2 średnie marchewki
- 1 mała pietruszka
- 1 mała cukinia
- 4 plastry cytryny
- 1/2 pęczka koperku
- sól, pieprz
- papier do pieczenia ( 4 kwadraty 30x30cm)





















Rybę podzielić na 4 porcje. Sprawdzić, czy filety nie posiadają ości. Moje miały je jeszcze. W ich usuwaniu pomocna będzie pęseta. Każdą porcję oprószyć solą i pieprzem.
Marchewkę i pietruszkę pokroić w tzw. zapałkę. Cukinię w talarki.
Na środku każdego arkusza papieru ułożyć cukinię, na niej marchewkę i pietruszkę. Na kopczyku z warzyw kładziemy filet, na nim koperek i cytrynę. Rybę zawijamy w papiloty.Każdy pakiecik dodatkowo spinam szpilką do szaszłyków aby wytworzona wewnątrz para nie wydostała się na zewnątrz. Nie mając szpilek każdy papilot można szczelnie zawinąć - efekt będzie podobny.









Ja swoje papiloty umieściłam w parowarze. Po 20 minutach były gotowe. Najcudowniejszą rzeczą jest otwieranie takiego pakieciku. Aromatyczna para bucha i zachęca nas do jedzenia.
























 A jak szybko złożyć szczelny papilot z aromatycznym wnętrzem?
 Instrukcja poniżej


3 komentarze:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis i faktycznie sama ryba wygląda obłędnie i zapewne tak samo smakuje. Ja jestem zdania, że świetną sprawą jest również przyrządzanie różnych dań rybnych. Jednym z nich są na pewno gofry belgijskie z łososiem https://mowisalmon.pl/przepisy/gofry-belgijskie-z-lososiem-wedzonym-i-kwasna-smietana/ i ja jestem przekonany, że każdy się nimi zachwyci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń